
По-рано днес, Intel обяви, че ще обедини графичния си хардуер, софтуер и услуги под общото название "Arc", като първите геймърски видео карти за десктоп и лаптопи ще се появят в началото на 2022 година. Компанията също така стартира и изцяло нов сайт, посветен на "Arc" бранда, в който могат да се видят клипове, демостриращи възможностите на новите карти в някои игри.
In case you were curious, Intel Arc GPUs will come with full DX12U support, including mesh shading, and high-performance ray tracing. Bonus, high-quality neural supersampling deserves a separate announcement. https://t.co/HIBJ8tWhwr
— Anton Kaplanyan (@Kaplanyan) August 16, 2021
Още нещо интересно, е че, "Arc" брандът ще се разпростира в няколко поколения графични карти, като първите от тях ще носят кодово име "Alchemist", вместо досегашното "DG2". Първите мощни видеокарти ще бъдат базирани на Xe-HPG (High Performance Graphics) архитектурата на Intel. Бъдещите поколения ще носят съответно наименованията "Battlemage", Celestial, и "Druid". Предстои да видим какви точно са плановете на компанията, що се отнася до хардуера на "Alchemist" картите. В прессъобщението обаче се отбелязва, че те ще „разполагат с хардуерно базирано трасиране на лъчи" (Ray Tracing) и Super Sampling, управляван от изкуствен интелект“, като последното предполага, че може да видим вид хардуерно ускорена AI функционалност, подобряваща производителността в гейминг. Като допълнение, става ясно и че по-бюджетните Xe-LP, както и сървърните Xe-HPC ще продължат да обслужват съответните пазарни сегменти. Intel наскоро привлече Антон Капланян, бивш инженер на Nvidia, който е пионер на DLSS технологията, което е знак, че компанията може да планира по-дългосрочен ритъм на развитие за този тип технологии. Разбира се, всяка технология в графичните процесори на Intel, която би била имплементирана в Alchemist, със сигурност се е разработвала в продължение на години. Все пак Капланян очевидно вече е е запретнал здраво ръкави в Intel, като в туит споделя (както можете да видите по-долу), че Alchemist ще дойде с пълна поддръжка на DX12U, включително mesh shading и високопроизводително трасиране на лъчи. Той също така споделя, че невронния "supersampling" ще бъде обявен отделно.
In case you were curious, Intel Arc GPUs will come with full DX12U support, including mesh shading, and high-performance ray tracing. Bonus, high-quality neural supersampling deserves a separate announcement. https://t.co/HIBJ8tWhwr
— Anton Kaplanyan (@Kaplanyan) August 16, 2021
Все още нямаме официална информация за спецификациите, но се говори, че картите разполагат с 512 EU (Execution Units) и са базирани на TSMC node, доставяйки далеч по-висока производителност от дискретната DG1 графична карта от по-нисък клас, която наскоро представиха. Очаквайте повече информация в идните месеци! Източник: Tom's Hardware
==============================================================
Онлайн магазин за геймърски компютри, компоненти и периферия:
https://www.pcbuild.bg
Последвайте ни в социалните мрежи:
==============================================================