Любими продукти 0

Нямате продукти в количката

AMD най-накрая са готови с конкуренция на DLSS?

08.02.2021 / Автор: PCBUILD

607 преглеждания

AMD FidelityFX технология

Минаха повече от 2 години откакто Nvidia представи своята Deep Learning Super Sampling (DLSS) технология. Първоначално хората бяха недоволни от факта, че активирането на DLSS правеше игрите доста замъглени и замазани, но втората й ревизия значително подобри качеството на картината. На този етап много геймъри предпочитат да използват DLSS, за да повишат производителността си в игрите, за сметка на незабележимата разлика в качеството. Някои игри, като CyberPunk 2077 са почти навъзможни за игра при 4К резолюция с използване на трасиране на лъчи (Ray Tracing), ако не се използва DLSS.

По време на представянето на RX 6000 серията, AMD обеща, че ще пусне своя версия на технологията. Компанията не е показала никакви детайли, относно принципа на работа или кога точно ще е налична. Червените само намекнаха, че може да се базира на Microsoft DirectML, но и разкриха, че ще бъде част от FidelityFX пакета. Към момента все още не е ясно, дали AMD планира да се придържа към DirectML и да насочи гейминг пазара към този стандарт или ще създаде своя собствена имплементация, която ще изисква съвместна работа с разработчиците на игри, подобно на Nvidia. По-долната снимка предполага, че ще е по-скоро втория вариант:

Super Resolution тест в Borderlands 3
 

Според Prohardver, AMD планира да пусне своето голямо обновление на драйверите по някое време тази пролет. Това означава, че най-рано може би, ще чуем повече за FFSS през март. Според информацията, в него ще бъдат включени първоначално две от технологиите, свързани с резолюцията, а именно FidelityFX SR и Radeon Boost.

AMD Radeon Boost не използва алгоритми за самообучение (machine learning), за да повиши кадрите за секунда. Вместо това, технологията динамично променя резолюцията по време на високоскоростен геймплей. Това означава, че когато има много движение на екран, резолюцията ще се наглася автоматично, за да подобри производителността, което е сравнително лесен начин да се повишат кадрите, но може да доведе до неконсистентна производителност по време на геймплей.

Твърди се, че новата имплементация на Radeon Boost, която очакваме с обновлението на драйвърите ще предлага по-добро качество на картината, чрез динамична настройка на резолюцията само върху бързо движещите се елементи на екран. За сравнение, сегашния вариант на софтуера обработва целия кадър. Например, това би разрешило проблема, с по-ниската резолюция на оръжието в игрите от първо лице при бърз геймплей.

Sapphire разработи алтернативен вариант, наречен TriXX Boost. За разлика от Radeon Boost, тук резолюцията не се променя динамично. Вместо това, апликацията създава персонална резолюция за системата и използва Radeon Image Sharpening технологията, за да повиши качеството на изображението. Това позволява по-консистентна производителност, на цената на по-ниско качество, което в последствие бива подобрено от изострящи филтри, вместо AI алгоритъм (изкуствен интелект).

Ако AMD действително планира обновленията на драйверите си със сигурност ще чуваме все повече информация скоро.

Източници: Videokardz и Prohardver

==============================================================

Онлайн магазин за геймърски компютри, компоненти и периферия:​​​​​​​​​​​​​​
   https://www.pcbuild.bg

Последвайте ни в социалните мрежи:

PCBUILD FACEBOOK     PCBUILD INSTAGRAM     PCBUILD YOUTUBE     PCBUILD TWITCH     PCBUILD DISCORD
==============================================================

Този уеб сайт използва бисквитки, за показване съдържанието на сайта и подобряване на потребителското изживяване. Повече информация за „бисквитките“ може да намерите в раздела Политика за използване на бисквитки
Разбирам