
130 преглеждания
Известният сайт за хардуерни новини Videocardz съобщава за множество доклади, които сочат към интересно откритие от геймърите в Portal Prelude RTX, демо пуснато от Valve и Nvidia, целящо да покаже RTX подобренията в популярната игра. Макар оригиналът да е от 2008 година, RTX версията й беше пусната официално през юли тази година. Имайки предвид, че е по-скоро технологично демо, геймърите бързо се заеха да се "ровят" из настройките.
Някои от тях са забелязали, че е възможно да се активира Frame Generation технологията и на по-стари видео карти, по-конкретно RTX 20 и RTX 30 серия, които технически не поддържат тази функция. Откритието можеше да е доста сериозно и да постави Nvidia в неудобна ситуация, ако действително беше доказано, че умишлено се ограничават възможностите на по-старите модели видео карти. Компанията от своя страна ясно съобщава, че съществува възможността FrameGen да работи в някои специфични ситуации и на по-стар хардуер, но тя не се поддържа официално и препоръчват да не се използва.
В Prelude, наблюдаваното генериране на кадри, което може да бъде следено и със софтуер, като Riva Tuner, не разчита на т.нар. Optical Flow Frame Generation технология, а по-скоро предоставя директно нови, необработени кадри. Nvidia пусна ЧЗВ, за да обясни ситуацията, в което има ръководство за това, как да потвърдим дали действително се случва точно това. Според тях, играта ще възпроизвежда грешки, при използване на Nvidia Remix инструментите, сочещо именно че липсва реален Frame Generation.
"Защо изглежда, че DLSS Frame Generation работи на RTX 20 и RTX 30 серия карти в Portal Prelude RTX?
Отговор: Забелязохме, че някои членове на гейминг обществата, в това число и Discord групи, са срещнали бъг в стара версия на DLSS DLL файл (v1.0.1.0), която изглежда грешно генерира кадри на хардуер от 20/30 серия. Това не e истински DLSS Frame Generation, а просто дублирани необработени съществуващи кадри. Броячите отчитат по-висок FPS, но без никакво подобрение в геймплея и усещането за плавна и гладка картина. Това може лесно да бъде потвъредено, чрез изследването на дублираните кадри с инструменти, като Nvidia ICAT или преглеждане на съобщенията за грешки в Remix логовете, които съобщават за проблем с Frame Generation.
Този бъг в DLL файловете на Frame Generation вече е оправен и Nvidia скоро ще пусне обновление на RTX Remix, за да предотврати допълнително объркване, когато технологията не работи както трябва."
- Nvidia Forums
Казано по-просто, въпреки че се произвеждат нови кадри (технически погледнато това също може да се клацифицира като генериране), е важно да се разбере, че те не получават преимущаствата на DLSS технологията на Nvidia. Следователно тези кадри не осигуряват очакваната гладкост и повишаване на производителността, които компанията рекламира.
Както стана ясно, от Nvidia вече са отстранили този бъг, но все още е нужно да бъде пуснато обновление и за самата игра, за да се предотврати последващо появяване на проблема и допълнително объркване у геймърите. Все пак, на фона на скорошното пускане на FSR 3 от AMD, е малко разочароващо, че Nvidia отказва идеята за възможно активиране на технологията на по-стари видео карти, дори и с опция за по-граничени възможности.
Източник: Videocardz